Nyheter

Vi gjentar suksessen

Birkebeinerrittet 25.8 2018 _47

Birken innførte egen Cyclecross klasse i 2018. I år gjentas suksessen med egen klasse kalt All Road.

Tekst: Terje Lund Olsen  Foto: Birken

Ved å gi muligheten for å sykle med bukkestyre kom flere tidligere deltagere tilbake til Birken. Totalt var det drøyt 60 påmeldte i klassen som ble en stor suksess. I år vil det bli markant flere i klassen All Road. Sykkeltypen som kan brukes i Birkebeinerrittet har blitt svært populær på markedet. Navn som Gravel, Cyclocross, grusracer og blandeveissykkel brukes om sykkeltypen.

I 2019 åpnes det også for El-sykkel i Birkebeinerrittet. Deltagere vil her starte i useedet pulje og uten tidtaking. Birken ønsker at alle skal få mulighet til å oppleve den fantastiske stemningen fra Rena til Lillehammer.

Mer om All-Road
All-Road er klassen for sykler med bukkehornstyre. Det er en klasse for menn og en for kvinner. Skal du sykle med bukkehornstyre, du melde deg på i denne klassen.
I All-Road klassen starter alle i samme pulje (Pulje 14 kl. 09.15). Du kan ikke konkurrere om merkekrav i disse klassene, men det blir egen resultatliste (kvinner og menn) og premiering til de 3 beste i hver av de to klassene. Antall deltagere i klassene All-Road menn og All-Road kvinner sammenlagt er begrenset til 200.

Mer om EL-sykkel uten tid
I klassen EL-sykkel er det ikke konkurranse og tiden vil ikke vises på resultatlister eller Live-tracker. Resultatlisten viser deltagerne som har fullført i alfabetisk rekkefølge og du får godkjent din Birkendeltagelse. Deltakere i EL-sykkel må starte i siste useedete pulje.

Det er ingen ladeservice eller mulighet for å bytte batteri langs løypa. EL-sykkelen må være innenfor Vegtrafikklovens begrensning med maks fart 25 km/t og maks motorkraft på 250 W.

Påmeldingstallene til årets Birkebeinerritt er gode og foran fjoråret. 

Husk å melde deg på til rimeligste pris før 1. august.

Kopier URL
Koblingen er kopiert til utklippstavlen
Del på facebook
Til toppen