UltraBirken sykkel

Stisykling i vakker natur!
Velkommen til UltraBirken sykkel som arrangeres for 12. gang lørdag 26. august 2023!
UltraBirken er for deg som er stientusiast og liker å sykle langt!
Her blir det stisykling i vakre fjellomgivelser med start på Pellestova og målgang ved Håkons Hall. Løypa er ca 110 km hvor de aller sprekeste bruker ca 4 -4,5 timer. Vår stifinner slipper løypa i august - det er bare å glede seg!
Alle som er 17 år pr. 31.12.23 kan delta
MERK:
Alle deltagere i UltraBirken sykkel må laste ned korrekt GPS-spor over løypa og følge dette. Det er deltagerens eget ansvar å finne fram/sykle riktig. GPS-sporet vil bli lagt ut 21. august.
Annonse
UltraBirken sykkel 100 km
-
Løype
Løype
Start er ved Pellestova og målgang ved Håkons Hall, Lillehammer.Løypa for UltraBirken 2023 vil bli publisert mandag 21.august.
MERK:
Alle deltagere i UltraBirken sykkel må laste ned korrekt GPS-spor over løypa og følge dette. Det er deltagerens eget ansvar å finne fram/sykle riktig. Hver enkelt deltager har selvstendig ansvar for å sørge for å ha nok strøm på navigasjonsutstyr (klokke, mobiltlf, computer).
GPS-sporet vil bli lagt ut 21. august. -
Drikke- og matstasjoner
Sted - foreløpig informasjon ca.km fra start Servering Start Pellestova Påfylling av Maxim sportsdrikk og vann ca. 22 Maxim sportsdrikk, vann, banan, lefse og påfylling av vannflasker ca. 40/50 Maxim sportsdrikk, vann, banan, brødskive med pålegg, lefse og påfylling av vannflasker ca. 62 Maxim sportsdrikk, vann, bananer, lefse, Birkebeinerskinke, brødskive med pålegg og påfylling av vannflasker ca. 70 Maxim sportsdrikk, vann, banan, lefse og påfylling av vannflasker ca. 89 Maxim sportsdrikk, vann og påfylling av vannflasker Mål 100 Maxim sportsdrikk, vann, Red Bull, Vørterøl og pølser fra Gilde Påfylling av vann på egne flasker skjer på siste bord i rekken (selvbetjening).
Vær en miljøvenn; benytt søppelstativene ved matstasjonene og droppsonene!
-
Starttider, klasser og seeding
Seeding
UltraBirken sykkel har seedet puljestart og dynamisk seeding.- Alle godkjente seedingritt for Birkebeinerrittet 2022 gir seeding til både Birkebeinerrittet og UltraBirken sykkel.
- Seedingritt spesielt for UltraBirken sykkel:
- Menn kvalifisert til eliteklasse gruppe A i Birkebeinerrittet starter i pulje 1. Øvrige menn seedes på tid.
- Kvinner kvalifisert til eliteklasse gruppe A i Birkebeinerrittet starter i pulje 3. Øvrige kvinner seedes på tid.
Endelig tildelt startfelt/gruppe vises på startkortet ca. 1-2 uker før rittet.
Klasser
Det er 10-års klasseinndeling i UltraBirken sykkel både for kvinner og menn.
K/M 17-19, 20-29, 30-39, 40-49, 50-59, 60-69, 70-79. Alder per 31.12.2022
Starte i samme pulje ?
Hvis flere ønsker å starte sammen kan vi tilby felles start i puljen til den deltakeren med dårligst seeding. Send epost til seeding@birkebeiner.no med navn og Birken ID på de som ønsker å starte sammen.Pulje 1 for menn, samt de best seedete kvinner i foreløpig pulje 2 starter på startskudd mens resterende puljer har mattestart.Foreløpig Starttid Pulje 09.00 1 09.10 2 09.20 3 09.30 4 -
Buss og parkering
Buss til start
Det går buss kl. 07.30 fra rundkjøring mellom Kristin- og Håkons Hall til start ved Pellestova. Bussbillett koster kr. 125,- og må bestilles på forhånd via Min SideDet er begrensede parkeringsmuligheter ved start, vi oppfordrer alle til å ta buss fra Håkons Hall til start.
Transport av sykler
Sykler transporteres på egne lastebiler som kjører sammen med bussen til start.
Transport av sykler skjer på eget ansvar.Returbuss fra Håkons Hall til Pellestova: kl 19.00. Bussbillett koster kr. 125,- og bestilles på forhånd via Min Side.
Parkering
Det er parkering i området nordøst for Håkons Hall og på Randgaardsjordet. Følg skilting og anvisning fra vakter. Parkeringsbillett koster kr 75,- og kjøpes på web i forkant i august eller ved ankomst.- Kjøp parkeringsbillett
- Du kan også betale parkering via Vipps - vippsnummer 14453
-
Premiering
Alle som fullfører får deltakermedalje ved målgang. Alle får også tiddiplom som viser tiden på hver mellomtid, samt i mål. Diplomen kan lastes ned fra Min Side eller hentes i Håkons Hall på rittdagen.
De tre beste i hver klasse mottar premie fra scenen i Håkons Hall
Premier ettersendes ikke
-
Bagasje
Bagasjeinnlevering
Bagasje innleveres enten ved start eller ved Håkons Hall.Bagasjeutlevering
Bagasjen utleveres etter målgang ved Håkons Hall.Bagasjehåndtering
Ved dårlig vær deles det ut plastsekk til bagasjen ved startnummerutdelingen. Vi anbefaler deg å benytte plastsekken, da unngår du våt bagasje.Merkelapper for bagasje blir utlevert i startnummerposen. Deltakerne er selv ansvarlig for merking og innlevering av bagasje.
- Bagasjetransport er inkludert i startkontingenten.
- All transport av bagasje skjer på eget ansvar.
- Bagasjetransport er inkludert i startkontingenten.
- All transport av bagasje skjer på eget ansvar.
-
Sperretider/brutte løpere
Sperretider
Det er sperretid på Storåsen kl 18.00Sanitet/alarmnummer/brutte
- Alarmtelefon 91 10 87 07
- Brutte løpere 90 55 90 03
Brutte ryttere
Ryttere som bryter MÅ ringe eller sende sms til telefonnummer 90 55 90 03. Dette er viktig slik at det ikke settes i gang søk etter ryttere som ikke kommer i mål og heller ikke har meldt fra at de har brutt. For bistand kontakt MC-patrulje, "brutte deltakertransport", matstasjon eller annet vaktmannskap.Det anbefales at rytterne selv tar seg frem til nærmeste matstasjon/servicestasjon for raskest mulig transport til mål.
Det kommer mannskaper som fungerer som løypesop etter siste løper. Har du store problemer og/eller har skadet deg så du ikke kommer deg videre er det viktig at du melder fra til alarmnummer 91 10 87 07. Har du ikke mobildekning må du holde deg i umiddelbar nærhet til løypa slik at du kan gjøre deg til kjenne når løypesopmannskapene passerer. Dette er ekstra viktig om du står fast på terrengpartiene.
Arrangør tar ansvar for sykler for deltakere som transporteres til sykehus. Sykler
merkes med gul lapp og kan hentes ved bagasjeutleveringen i mål. Disse syklene
leveres bare ut til personer som kan legitimere seg. Bagasjeutleveringen stenger kl. 20.30 lørdagUavhentede sykler utleveres i Håkons Hall frem til kl. 21.00 lørdag og søndag kl. 10.00 – 15.00
Dette må du vite god tid i forveien
-
Frister
10. august- Endre hentested av startnummer hvis du allerede er påmeldt
- Ønske om å starte sammen med andre deltagere i useedede puljer i Birkebeinerrittet
21. august
- Frist for å velge Lillehammer som hentested for Birkebeinerrittet ved ny påmelding/omregistrering
25. august
- Påmelding og omregistrering (før kl. 21.00) dersom ledige plasser
- Registrere helårslisens eller etterbestillie engangslisens online
- Bussbestilling (før kl. 20.00) - bestilles via Min Side
Merk:
- Det er ingen etteranmelding eller omregistrering på selve rittdagen
- Melder du deg på Birkebeinerrittet etter 21. august, må du hente ditt startnummer på Rena.
-
Reise, spise og bo
Birkebeinerrittet
Start: Rena og Mål: Håkons Hall, Lillehammer
Med start og mål på to forskjellige steder kan logistikken by på utfordringer. Det er mange måter å løse dette på. Her finner du de vanligste alternativene:Fram og tilbake samme dag
- Buss til Rena lørdag morgen
- Hent startnummeret i Rena sentrum, 200 m fra startstreken
- Returbuss eller tog hjem etter målgang
Bo / parkere på Hamar og spar 2 timer reisetid
- Parker bilen gratis på Vikingskipet, Hamar
- Ta buss til Rena
- Hent startnummeret i Rena sentrum, 200 m fra startstreken
- Returbuss tilbake til Hamar fra Lillehammer etter målgang
- Se overnattingsmuilgheter Hamar
Privatbil til Rena
- Parker bilen i Rena sentrum
- Hent startnummer i sentrum, 200 m fra startstreken
- Ta buss fra Lillehammer til Rena etter målgang lørdag for å hente bilen.
Bo på Lillehammer
- Privatbil, buss eller tog til Lillehammer fredag
- Hente startnummer i Håkons Hall fredag
- Buss fra Lillehammer til Rena
- Privatbil, buss eller tog hjem fra Lillehammer
- Evt. overnatte på Lillehammer til søndag og ta privatbil eller tog hjem
- Bobilparkering på Olympiaparken camping, Birkebeineren Skistadion
- Scandic Victoria, Lillehammer
- Se flere overnattingsmuilgheter i Lillehammer
Bo på Rena
- Madrassovernatting på Rena.
- Ta buss, tog eller privatbil til Rena dagen før arrangement
- Hent startnummeret i Rena sentrum
- Ta buss eller tog tilbake til Rena (dersom man må hente bil) etter målgang
- Evt. overnatte på Lillehammer til søndag og ta tog hjem
- Hotell og Camping Rena
- Se overnattingsmuligheter Elverum og omegn
Bagasjetransport fra Rena til Lillehammer er inkludert i startkontingenten. Sykkeltransport er inkludert i bussbilletten.
-
Buss og sykkeltransport
Bussbestilling åpner i begynnelsen av august
Du forhåndsbestiller buss på Min Side. Siste frist for bestilling: kvelden før arrangement kl. 20.00.
Transport av sykler er inkludert ved bestilling av buss
Sykler transporteres på egne lastebiler som kjører sammen med bussen.Transport av sykler skjer på eget ansvar. Sykler stables inntil hverandre. Er du engstelig for å få "små" riper o.l. bør sykkelen emballeres.Hamar - Rena - Lillehammer - Hamar
Vi oppfordrer til å parkere bilen gratis på Vikingskipet, Hamar og ta buss til
Rena. Etter rittet går det buss fra Lillehammer via Hamar til Rena. Du sparer inntil 2 timer kjøretid ved å parkere på Hamar.Birkenbuss fra Oslo
Birken setter opp buss fra Oslo fredag kl. 17.00 og lørdag morgen kl.05.30. -
Rittregler
- Eliteklasser Birkebeinerrittet: Se Rittregler for Eliteklassene
- UltraBirken sykkel: Se Rittregler for UltraBirken sykkel
Rittregler for Birkebeinerrittet og HalvBirken sykkel:
Birkebeinerrittet og HalvBirken sykkel arrangeres i henhold til UCI's MTB reglement, NCF's lover og regler, samt Birkens eget rittreglement.Trafikkregler og skiltanvisninger må følges. Følgebil eller andre kjøretøy er ikke tillatt. Deler av løypa vil bli stengt for motorferdsel.
- Det er ikke tillatt å starte i en annen person sitt navn eller i en tidligere startpulje enn den du er tildelt.
- Alle deltakere plikter å stanse og yte bistand ved ulykke. Det vil kunne gis fratrekk i tid ved bistand i forbindelse med skader, der hvor forholdet kan dokumenteres opp mot skadelogg eller lignende.
- All hjelp/langing må skje på høyre side av veien, langing/hjelp fra kjøretøy i fart er ikke tillatt.
- Deltakere kan benytte servicestasjonene og motta hjelp fra andre.
- Det ikke tillatt til å bruke øreplugger med musikk eller kommunikasjon på øret av sikkerhetsmessige årsaker.
Ryggsekk/bekledning
Alle deltakere, uansett klasse, må bære sekk som skal veie minst 3,5 kg under hele rittet.
Av sikkerhetsmessige årsaker er det et absolutt krav at sekken skal inneholde:- Jakke og bukse (heldekkende og vind-/vannavvisende). NB! Løse bein og ermer regnes ikke som bukse/jakke.
- Votter/hansker med lange fingre
- Hodebekledning (lue/buff)
- Mat
- Verktøy
- Slange(r) og pumpe/luftpatroner
Vi anbefaler også at du tar med tørt undertøy/sokker. Sjekk værmeldingen og tenk på din egen sikkerhet.
Sekken må bæres utenpå sykkeltrøye eller vind-/regnjakke. Den skal alltid være synlig og tilgjengelig.
Innhold/vekt av sekken kan bli kontrollert før start, underveis i rittet og ved målgang. Deltakere som mangler påkrevd innhold i sekken ved kontroll før start, får ikke starte før dette er bragt i orden.
For lett sekk eller manglende innhold vil medføre tillegg i tid eller diskvalifikasjon.
Ved dårlige værforhold hvor mye av utstyret i sekken er anvendt, vil vi utvise skjønn i forhold til vekt.
Det er utplassert vekter for egenkontroll ved start fredag og lørdag.Merk - Tandem FH: Det er krav til innhold i sekk for både deltager og ledsager i Tandem FH, men det er ikke krav til vekt eller fordeling mellom ledsager og utøver.
Utstyrsregler
- CE-godkjent hjelm er påbudt
- Racerstyre/bukkehornstyre eller tempobøyler er ikke tillatt (Unntak: All-Road klassen) Det er heller ikke tillatt med noen form for modifiserte bukkehornstyrer.
- Alle sykler som brukes i rittet, skal kun ha framdrift ved menneskelig kraft (Unntak: El-sykkel klassen)
- Sykler med bukkehornstyre er kun tillatt i All-Road klassene i Birkebeinerrittet 86 km. Dekkene må være min 25 mm.
- EL-sykkel er kun tillatt i EL-sykkelklassen i Birkebeinerrittet og TurBirken sykkel. Birken følger Statens Vegvesen sine retningslinjer for bruk av EL-sykler. Det er ingen ladeservice eller mulighet for å bytte batteri på våre service stasjoner.
Miljø
Det er nulltoleranse for forsøpling langs traseen. Ta med søppel til nærmeste matstasjon eller benytt droppsoner som er etablert flere steder langs løypa. Forsøpling langs traseen kan bli straffet med 15 minutter tillegg i tid.Ta hensyn til naturen, andre deltakere og tilskuere.
Deltakere som ikke følger rittreglene kan bli diskvalifisert eller få tillegg i tid.Protest
Dersom deltakere ønsker å protestere mot avgjørelser, gjelder følgende:- Protesten skal være skriftlig og leveres i sekretariatet i Håkons Hall sammen med ett gebyr på kr. 300,-.
- Mot forhold i rittet: Må leveres senest 15 minutter etter at siste deltaker har passert mål.
- Mot resultatlisten: må leveres senest 30 minutter etter at resultatlisten er offentliggjort.
- Eliteklasser Birkebeinerrittet: Se Rittregler for Eliteklassene
-
Lisens
Alle som er 13-79 år må ha lisens for å delta i alle typer ritt. Dette gjelder også for utenlandske deltakere. Vi anbefaler å tegne egen ulykkesforsikring i tillegg. Deltakere som er 80 år og eldre i konkurranseåret, slipper å løse lisens.
Deltakere som er under 13 år som er medlem av lag tilsluttet NIF og NOK er forsikret gjennom idrettsforsikring for barn.
Engangslisens er ikke inkludert i startkontingenten. Dersom du ikke har helårslisens må du kjøpe engangslisens ved påmelding, via Min Side eller i sekretariatet når du henter startnummer.
Det er utøvers eget ansvar å ha løst lisens.
Har du aktiv lisens?
Registrer din UCI ID på din Min Side.
Finn din UCI ID på listen fra NCF her
Priser
Engangslisens 17-79 år kr. 220,-
Unntak:
Engangslisens UngdomsBirken sykkel: kr. 50,-
Engangslisens TurBirken sykkel 41 km: kr 60,-
Les mer om NCF sykkellisens
Se også forsikringsvilkår her: Forsikring NCFSkade/ulykke
Dersom skade inntreffer under rittet, sørg for å ta kontakt med rittets sanitetspersonell. Dersom skaden blir en forsikringssak er det viktig at den er innrapportert.
Skader under arrangementene
Meld inn skade her
På rittdagen
-
Hva skjer når?
Foreløpig informasjon 2023:
Fredag 25.08
Rena, Åmot kulturhus og Rena Torg- 12.00 - 21.00 Startnummerutdeling og påmelding
- 08.00 - 21.00 Sport 1 Rena utsalg
- 17.00 - 17.45 Start BarneBirken v/startslusen til Birkebeinerrittet
Påmelding og startnummerutdeling kl. 15.00-16.45 på Rena Torg - Kafe Sandbeck serverer pasta, kaffe m.m til kl. 21.00
- Åmot kirke vil være åpen med vaffel og kaffeservering - fredag kl 15.00 til ca 21.00
Få Birkenstemningen i Rena sentrum med BarneBirken sykkel, matservering og aktiviteter.
Lillehammer, Håkons Hall
- 10.00 - 21.00 Startnummerutdeling og påmelding
- 10.00 - 21.00 Sport 1 marked og messe
- 17.00-17.50 Start BarneBirken sykkel
Lørdag 26.08
Rena, Åmot kulturhus og Rena Torg- 07.00 til siste start Startnummerutdeling i Åmot kulturhus
- 07.00 - 15.00 Sport 1 utsalg Sport 1 Rena
- 09.00 - 13.00 Start Birkebeinerrittet i Tollef Kildesgate
- 10.00 start kvinner elite
- 14.00 start menn elite
Lillehammer
Birkebeineren skistadion
- Fra 07.30 startnummerutdeling UngdomsBirken sykkel
- 09.00-09.45 start UngdomsBirken sykkel
Pellestova
- Fra 08.00 startnummerutdeling
- 09.00 start UltraBirken
- 11.00-12.00 Start HalvBirken sykkel
Håkons Hall
- 09.00 - 19.00 Sport 1 marked og messe
- 09.00 - 19.00 Sekretariat
- ca 09.30 første deltager UngdomsBirken sykkel forventet i mål
- fra kl. 11.00 Premieseremoni UngdomsBirken sykkel - fortløpende etter resultatene er klare
- ca 11.40 første deltager Birkebeinerrittet forventet i mål
- ca 13.00 Kvinner Elite forventet i mål
- ca 13.30 Seremoni Kvinner Elite
- ca 16.30 Menn Elite forventet i mål
- ca 17.00 Seremoni Menn Elite
- Seremonier til de ulike aldersklassene skjer fortløpende når resultatene er klare. NB: Merk at resultater for klassene M17-M40 i Birkebeinerrittet ikke er klare før etter at ME Jr. og Sr. er i mål (ca. kl. 17.00)
- Dusj og garderobe
Søndag 27.08
- 12.00 - 15.00 Hittegods Håkons Hall.
-
Startnummerutdeling
Lillehammer, Håkons Hall
- Fredag 25. august kl. 10.00- 21.00
Pellestova
- Lørdag 26. august fra kl. 08.00, før start UltraBirken og TurBirken 41 km
Gjelder for TurBirken 41 og UltraBirken sykkel med hentested Lillehammer
Birkebeineren Skistadion
- Lørdag 26. august fra kl. 7.30 før start UngdomsBirken
Rena, Åmot kulturhus
Birkebeinerrittet og BarneBirken- Fredag 25. august kl. 12.00 - 21.00
- Lørdag 26. august kl. 07.00 til siste start - startnummer bør hentes minimum 1 time før oppgitt starttid.
Vis ditt startkort ved henting av startnummer. Startkort er tilgjengelig på Min Side fra ca. 2 uker før arrangement.
På arrangementsdagen henter du ditt startnummer ved start.
- Birkebeinerrittet: Åmot kulturhus, Rena
- UltraBirken og HalvBirken sykkel : Pellestova
- UngdomsBirken: Birkebeineren Skistadion
For Birkebeinerrittet
Startnummer som ikke er hentet i Håkons Hall innen kl 21.00 kvelden før arrangement, hentes i Åmot kulturhus, Rena på rittdagen.
Endring av hentested for startnummer kan gjøres via Min Side fram til 12.august.
Melder du deg på etter 23. august, må du hente ditt startnummer på Rena. -
Trafikk / parkering
Det er parkeringsavgift kr. 75,- både på Rena og Lillehammer under Birken Sykkelfestival. Korttidsparkering ved Håkons Hall fredag er gratis.
- Kjøp parkering via Vipps - vippsnummer 14453
- Kjøp parkeringsbillett (betaling VISA eller Mastercard)
-
Tidtaking
Tidtaking / Startnummer
Startnummeret skal festes på styret etter anvisning.
Det er ikke tillatt å starte i en annen person sitt navn eller i en annen startpulje enn den du er tildelt. Dersom du kommer for sent til start, ta kontakt med slusevakt i startfeltet for tildeling av ny starttid.Tidtaking forgår ved hjelp av tidtakerbrikke som er integrert på startnummeret
Sjekk ved nummerutdelingen at du har fått riktig startnummer og brikke. Uten startnummer/brikke eller ved feil bruk av brikke blir det ingen tid/resultat.
Starttiden registreres ved hjelp av tidtakerbrikken når du passerer startmatten.
Unntak: Disse starter på startskudd:
(Det vil si at tiden begynner å løpe når startskuddet går)- Birkebeinerrittet:
Pulje 1, Menn Elite jr. og Sr., Kvinner Elite Jr. og Sr. + best seedete kvinner i pulje 9, - UltraBirken sykkel:
Pulje 1 menn og Pulje 2 kvinner - UngdomsBirken sykkel:
Alle starter klassevis på startskudd.
- Birkebeinerrittet:
-
Sykkelservice
Dersom uhellet først er ute tilbyr vi enkel service som slangeskift, skifte av kjede, bremseklosser og lignende, samt justering av gir og bremser av en erfaren mekaniker.
Vi anbefaler at du har gjennomført egen service på sykkelen før du stiller på startstreken. Det er også viktig å pakke slange, pumpe og enkelt verktøy i sekken.
Ved dårlig vær er det sykkelspyling på Bringbu og Kvarstad.
Enkel sykkelservice finnes på:
- Skramstadsetra, lørdag
- Bringbusætra, lørdag
- Kvarstad, fredag og lørdag
Sykkelspyling
Det er sykkelspyling i målområdet ved Håkons Hall, lørdag -
Sykkelparkering
Sykkelparkering
Det er gratis sykkelparkering etter målgang. Syklene blir tatt vare på i eget avsperret område og de er forsikret mot tyveri.
Etter målgang velger du om du vil ha med deg sykkelen selv eller sette fra deg sykkelen i selvbetjent sykkelparkering (følg skilt). NB! Det er ikke mulig å ta med sykkelen inn i Håkons Hall og vi oppfordrer alle til å bruke sykkelparkeringen.
Velger du selvbetjent sykkelparkering setter du fra deg sykkel etter anvisninger fra vakter. Startnummer på sykkel brukes for å identifisere eier og sykkel. Ved utlevering av sykkelen må du ha med dokumentasjon på at det er din sykkel.
Sykkelparkeringen stenger kl. 21.00. -
Publikum
Vær med og lag sykkelfest - vi oppfordrer publikum til å besøke ett eller flere av disse stedene
Rena Torg
Startnummerutdeling og aktiviteter foregår i Åmot kulturhus og på Rena Torg fredag og lørdag. Starten går rett ved torget, utenfor Sport 1. Alt blir på ett sted for deltagere, publikum og samarbeidspartnere. Bli med og skap sykkelfest i Rena sentrum - her blir det BarneBirken sykkel klokken 17.00, matservering, Sport 1 marked, og fredag kveld blir det konsert, liv og røre. Du finner butikker, åpen kirke mm i sentrum nær starten.Start i Rena sentrum
Puljevis start fra kl. 09.00 og elite menn starter kl. 14.00 går i Tollef Kildesgate ved Rena Torg. Parkering i Rena sentrum.Skramstadsetra
Første deltaker passerer ca kl. 09.25 og siste ca kl. 14.30. Skal du hit med bil bør du reise opp før starten går og beregne å være der frem til de siste har passert. Musikk på matstasjon.Bringbu
Første deltaker passerer ca kl. 09.55. Adkomst med bil fra Ebru eller Hamar/Gåsbu.Bjønnåsen (Persbu)
Musikk og god stemning på Bjønnåsen.Kvarstad
Første deltaker passerer ca kl. 10.25. Adkomst med bil fra Brumunddal. Fra Brumunddal til Kvarstad er det ca 23 km (bomveg). Det er musikk på matstasjon.Elgåsen
Første deltaker passerer ca kl. 11.00. Adkomst med bil fra Lillehammer via Nordseter. Fra Lillehammer til Elgåsen er det ca 22 km (bomveg).Storåsen
Første deltaker passerer ca kl. 11.20. Hit kan du ikke kjøre bil i det tidsrommet sykkelrittet pågår, da veien er stengt mellom Elgåsen og Sjusjøen Langrennsarena.Sjusjøen
På Sjusjøen er god stemning, mye publikum og musikk over anlegg.Birkebeineren Skistadion
Adkomst fra Lillehammer sentrum.Håkons Hall, mål
Første deltaker er forventet i mål ca kl. 11.50 og siste ca kl. 19.30. Sport 1-marked og stands inne i Håkons Hall fredag og lørdag.
Parkering på anviste plasser på Randgaardsjordet vest for Håkons Hall.Fredag kveld er det BarneBirken sykkel ute ved Håkons Hall kl. 17.00, aktiviteter og middagstilbud for hele familien.
Lillehammer sentrum
Besøk Lillehammer sentrum i forbindelse med Birkebeinerrittet. Her finner du et trivelig handelsmiljø med en rekke spesialforretninger - topp vareutvalg og med mange hyggelige serveringssteder. Butikkene har åpent til kl 18.00.Skal du til sentrum; Ta avkjøring til sentrum ved Strandtorget, det er flere parkeringplasser og P-hus i nærheten av gågata. Det er 10 min gange fra sentrum og opp til Håkons Hall og det vil i tillegg være merket sykkelløype på denne strekningen. Du kan også parkere i nærheten av hallene.
-
Premiering
Alle som fullfører får deltakermedalje ved målgang. Alle får også tiddiplom som viser tiden på hver mellomtid, samt i mål. Diplomen kan lastes ned fra Min Side eller hentes i Håkons Hall på rittdagen.
De tre beste i hver klasse mottar premie fra scenen i Håkons Hall
Premier ettersendes ikke
-
Bagasje
Bagasjeinnlevering
Bagasje innleveres enten ved start eller ved Håkons Hall.Bagasjeutlevering
Bagasjen utleveres etter målgang ved Håkons Hall.Bagasjehåndtering
Ved dårlig vær deles det ut plastsekk til bagasjen ved startnummerutdelingen. Vi anbefaler deg å benytte plastsekken, da unngår du våt bagasje.Merkelapper for bagasje blir utlevert i startnummerposen. Deltakerne er selv ansvarlig for merking og innlevering av bagasje.
- Bagasjetransport er inkludert i startkontingenten.
- All transport av bagasje skjer på eget ansvar.
- Bagasjetransport er inkludert i startkontingenten.
- All transport av bagasje skjer på eget ansvar.